Klachtenprocedure

Bij Kliniek Nina staan we voor de beste zorg en klanttevredenheid. Mocht u ergens ontevreden over zijn of een klacht hebben over onze zorg, dan willen we dat graag weten. Wij gaan graag met u in gesprek en zoeken samen naar een passende oplossing. Hieronder vindt u onze klachtenprocedure, zodat u weet hoe we uw klacht behandelen en hoe we u kunnen helpen.

Let op! Controleer bij punt 3 bij welke externe klachtencommissie de behandelaar is aangesloten.

1. Klacht bespreekbaar maken

Als u een klacht heeft, adviseren wij u om dit eerst te bespreken met de behandelend specialist of medewerker. Een open gesprek kan vaak snel misverstanden of zorgen verhelderen, en leidt vaak tot een snelle oplossing.

2. Klacht indienen bij onze klantenservice

Mocht het gesprek met de specialist niet leiden tot een bevredigende oplossing, kunt u de klacht schriftelijk indienen bij onze klantenservice. Wij nemen uw klacht binnen 5 werkdagen in behandeling. U kunt contact met ons opnemen via:

  • Info@klinieknina.nl

3. Externe ondersteuning via erisietsmisgegaan.nl

Indien u het niet eens bent met de oplossing die wij bieden, of als u de klacht liever niet direct met ons bespreekt, kunt u gebruik maken van de externe klachtenservice van erisietsmisgegaan.nl Wij zijn aangesloten bij deze organisatie, die ons ondersteunt bij het behandelen van klachten over zorg. Erisietsmisgegaan.nl is gespecialiseerd in het bemiddelen bij zorgklachten en biedt een onafhankelijke en transparante afhandeling van uw klacht.

U kunt de klacht bij erisietsmisgegaan.nl indienen via hun online klachtenformulier, of door een e-mail te sturen naar info@erisietsmisgegaan.nl. Erisietsmisgegaan.nl zal uw klacht beoordelen en kijken of deze voldoet aan de voorwaarden voor behandeling. Als er aanvullende informatie nodig is, zullen zij contact met u opnemen.

LET OP! De volgende behandelaren zijn aangesloten bij erisietsmisegaan.nl :

- Nina Goljien

- Kristina Jukic

- Linko Izumi

Mocht de klacht gaan over een behandeling bij een andere behandelaar kijk dan hieronder bij welke klachten organisatie ze zijn aangesloten en neem contact op met desbetreffende organisatie

- Lily Venneman

Aangesloten bij www.solopartners.nl, neem contact op met hun voor een klacht bij de behandelaar Lily Venneman.

4. Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz)

De afhandeling van klachten gebeurt volgens de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz). Kliniek Nina is verplicht om een klachtenprocedure te bieden die zorgt voor een eerlijke en onafhankelijke beoordeling van uw klacht. Als u niet tevreden bent met de oplossing die wij aanbieden, kunt u de zaak voorleggen aan de Geschillencommissie Zorg via erisietsmisgegaan.nl, die bindende uitspraken doet over zorgklachten.

De Wkkgz is van toepassing op zorg die wordt geleverd onder de Wet langdurige zorg (Wlz), zorg via het persoonsgebonden budget (Pgb) en andere zorgverlening die valt onder de zorgwetgeving.

6. Bemiddeling via erisietsmisgegaan.nl

Als u niet direct een formele klachtprocedure wilt starten, maar wel behoefte heeft aan bemiddeling, biedt erisietsmisgegaan.nl ook deze service aan. Bemiddeling kan een snelle en efficiënte manier zijn om tot een oplossing te komen zonder juridische stappen te zetten. De onafhankelijke bemiddelaars van erisietsmisgegaan.nl helpen u om tot een gezamenlijke oplossing te komen.

Waarom een klacht indienen?

Uw klacht helpt ons om onze zorg en dienstverlening te verbeteren. Wij waarderen uw feedback en nemen deze serieus. Het doel van de klachtenprocedure is altijd om onvrede op te lossen en ervoor te zorgen dat u tevreden blijft met de zorg die u ontvangt bij Kliniek Nina.

Heeft u vragen over onze klachtenprocedure of weet u niet zeker welke procedure voor u geldt? Neem gerust contact met ons op of neem contact op met erisietsmisgegaan.nl voor advies en ondersteuning.